אינדקס עסקים – ישראלי

האם הסיסמה הארוכה ביותר היא תמיד הטובה ביותר

חמש שיטות עבודה מומלצות לניהול סיסמאות

האם הסיסמה הארוכה ביותר היא תמיד הטובה ביותר
לפני מספר שבועות, צצה שאלה ב- Reddit : "האם הסיסמה הארוכה ביותר האפשרית תמיד טובה יותר?".

יש אומרים שהגודל קובע כשזה מגיע לחוזק הסיסמה. ככל שהסיסמה ארוכה יותר, כך קשה יותר לפצח אותה באמצעות אלגוריתמים של כוח גס. עם זאת, אורך הסיסמה הוא רק גורם אחד שתורם לאבטחת הסיסמה.

דרכים נוספות להקשיח את אבטחת הסיסמאות
הקשחת אבטחת סיסמאות כוללת גם שימוש בסיסמאות חזקות וייחודיות . אחת הדרכים ליצור סיסמה חזקה היא באמצעות מספר תווים. ככל שמשתמשים ביותר תווים, קשה יותר לפצח סיסמה.

ארבע מערכות התווים הן:

תווים מספריים כגון 12345
תווים קטנים כמו abcde
תווים רישיות כגון ABCDE
תווים מיוחדים כגון !$%&?
לסיסמה המורכבת אך ורק מתווים מספריים יש רק עשר אפשרויות אפשריות עבור כל תו (0 – 9). אם סיסמה היא באורך של שישה תווים מספריים, האקר יכול לנסות מיליון שילובים אפשריים (10 x 10 x 10 x 10 x 10 x 10).

עם זאת, לסיסמה בת שישה תווים המורכבת ממספרים ואותיות קטנות יש שלושים ושש אפשרויות לכל תו (0 – 9 פלוס a – z). כעת, במקום מיליון שילובים אפשריים, קיימים 2,176,782,336 שילובים אפשריים עבור סיסמה בת שישה תווים.

אקראיות עוזרת לאבטח סיסמאות
האקראיות הכוללת של סיסמה תורמת גם לאבטחת סיסמאות טובה יותר, וביטויי סיסמה הם דרך קלה להשיג זאת. שימוש בביטוי סיסמה עוזר מכיוון שהוא משלב מילים או ביטויים בלתי נשכחים המוכרים למשתמש אך פחות מזוהים על ידי האקרים.

דרך נוספת לחזק סיסמאות היא להימנע ממילים נפוצות במילון או תווים חוזרים או עוקבים, כגון "סוד". כמו כן, כמה סיסמאות ארוכות מאוד מופיעות במזימות סיסמאות בתדירות יוצאת דופן.

סיסמה אחת כזו היא 1qaz2wsx3edc4rfv5tgb6yhn7ujm8ik,9ol.0p;/, שלמרות אורכה של שלושים וארבע תווים, תהיה בין אלפית הניסיונות הראשונים של האקר כוח גס (תראה למה אם תסתכל על המקלדת שלך).

הרבה מתמטיקה יכולה לבוא לידי ביטוי, אבל דמויות ארוכות וייחודיות יותר יוצרות סיסמאות טובות יותר. אתה יכול בקלות לבנות סיסמאות טובות יותר על ידי שימוש במחולל הסיסמאות של Bitwarden או לנסות סיסמאות תיאורטיות או לבדוק אישורים קיימים עם הכלי לבדיקת חוזק סיסמאות . Bitwarden מספקת את התכונות הללו בחינם, כולל מחולל הסיסמאות בכל לקוחות Bitwarden, בתוספת אפשרות לדוחות בריאות כספת סיסמאות בתוכניות הפרימיום והעסקיות .

שיטות מומלצות אחרות לסיסמאות
התקפות כוח אכזריות אינן הסיבה היחידה לפריצה לחשבון. התקפות דיוג מוצלחות הן גורם שכיח לפרצות מידע, וככל שקל יותר לזכור סיסמה, כך קל יותר לחשוף אותה לגורם לא מורשה. עוד יותר החמרה באיום זה הוא אם אותה סיסמה משמשת למספר חשבונות כדי להציל מישהו מלזכור אישורי כניסה שונים. דוח אחרון תומך עוד יותר בבעיה זו ומראה שכמעט 9 מתוך 10 משתמשים עושים שימוש חוזר בסיסמאות .

מנהל סיסמאות עוזר ליצור ולאחסן סיסמאות ייחודיות ומורכבות עבור כל חשבון. היתרון של אחסון סיסמאות במנהל סיסמאות הוא שהן מוצפנות, גיבוב ומומלחים כדי למנוע גישה מורשית – שזו אפשרות בטוחה הרבה יותר מאשר אחסון סיסמאות בפורמט טקסט רגיל במסמכי Word או גיליונות אלקטרוניים של Excel!

Exit mobile version