במילים פשוטות, דף נחיתה הוא העמוד הראשון עליו "נוחתים" לאחר לחיצה על קישור.
במובן זה, דף נחיתה יכול להיות כמעט כל דבר: דף הבית שלך, פוסט בבלוג, דף מוצר, דף לכידת לידים …
עם זאת, עד כמה שהגדרה זו פשוטה, כאשר אנו מדברים על "דפי נחיתה" בשיווק מקוון, אנו מתכוונים בדרך כלל לדף שתוכנן במיוחד לקבל ולהמיר תנועה ממסע שיווק מקוון.
באמצעות הגדרה חלופית זו, דף בית לא יוכל להתייחס ל"דף נחיתה "- הוא לא נועד להמיר תנועה מקמפיין שיווקי ספציפי.
למען האמת, אני מאשים המון מומחים בדפי הנחיתה את הבלבול סביב ההגדרות הללו.
מרבית תוכן עמודי הנחיתה הטוב ביותר מגיע ממומחי עמודי נחיתה שבבעלותם – או שהם עובדים – בחברות יצירת דפי נחיתה ואירוח.
עכשיו, אל תבינו אותי לא נכון, החבר'ה האלה באמת יודעים את הדברים שלהם, אבל הם מרוויחים כסף כשאנשים משתמשים בכלי דפי הנחיתה של החברה שלהם כדי ליצור דפי נחיתה, אז זה האינטרס שלהם לכתוב תכנים כאלה :
כל פעולות ההמרה הללו משיגות את אותה מטרה בסיסית: הן מקדמות אנשים לקראת הפיכתם ללקוח משלם. ובסופו של דבר, זו המטרה של כל דף נחיתה – ללא קשר לאיזו הגדרה אתה משתמש.