חברות טיפוח העור במטרה לפתח מוצרי קוסמטיקה

חברות טיפוח העור

נינה נוטמן בוחנת כמה מהגישות המדעיות האחרונות שבהן משתמשות חברות טיפוח העור במטרה לפתח מוצרי קוסמטיקה אנטי-אייג'ינג מרוויחים.
התמקדות בטיפוח העור אינה דבר חדש. אני בטוח שאני לא לבד עם זיכרונות של סבתי יושבת ליד שולחן איפור, מטיח רצף של קרמים על פניה. עוד יותר אחורה, יש עדויות לצמחים ושמנים שלהם שימשו כתמרוקים בתקופה הרומית.
כיום, שוק טיפוח העור העולמי שווה כמה מיליארדי פאונד בשנה, ובניסיון להשיג (או לשמור) חלק בעסק הרווחי הזה, חברות מחפשות כל הזמן דרכים להתבלט מהקהל. טכניקות הלוואות שפותחו על ידי תעשיית התרופות הן נתיב שדרוך יותר ויותר להצלחה.

מוקד גנטי
Geneu, חברת סטארט-אפ שבסיסה בלונדון, בריטניה, לוקחת שיעור מרפואה מותאמת אישית, וטוענת שהיא יכולה להתאים את מוצרי הטיפוח שלה כך שיתאימו לאיפור הגנטי הייחודי של כל לקוח. החברה, שנוסדה על ידי הפרופסור להנדסה באימפריאל קולג' בלונדון כריסטופר טומאזו, מתייחסת לזה כאל טיפוח עור מותאם אישית. ספוגית של תאי לחיים נלקחת מכל לקוח ושניים מתוך כ-24,000 הגנים שלהם מנותחים באמצעות תגובת שרשרת הפולימראז.
"אנחנו מתמקדים בשני גנים מסוימים שלדעתנו הם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר מבחינת האופן שבו העור שלך הולך להזדקן", מסביר מנכ"ל Geneu, מרטין סטאו. "אחד הגנים קשור לאנזים מטריקס מטלופרוטאינז המפרק קולגן. ישנן ראיות רבות להראות שאם יש לך כמויות גדולות יותר של האנזים הזה, אתה תהיה מפורר מהיר של הקולגן וסביר יותר שתראה את סימני ההזדקנות – דברים כמו קווים עדינים וקמטים – מוקדם יותר. אומר.
"הגן השני שאנו מסתכלים עליו הוא גן הגנה נוגד חמצון, המעורב במסלול המנטרל רדיקלים חופשיים", אומר סטאו. "ישנן ראיות רבות להראות שרדיקלים חופשיים עלולים לגרום נזק לעור והגן שאנו מסתכלים עליו קשור לכמה שהגוף שלך טוב בנטרול הרדיקלים החופשיים האלה",
לאחר מכן, החברה משתמשת במידע הגנטי הזה, יחד עם פרטי אורח חיים כמו תדירות החשיפה לשמש והאם אתה מעשן או לא, כדי לרשום שני סרומים לשימוש בו זמנית בבוקר ובלילה. "סרום אחד קשור לפירוק קולגן והשני להגנה נוגדת חמצון", מסביר סטאו.
סרומים אלו אינם מכילים שום דבר חדש מבחינת חומרים פעילים. המקום בו מגיע החידוש הוא בתביעה להתאים את החומרים הפעילים, ואת הריכוזים שלהם, לצרכים הספציפיים מאוד של כל לקוח.

Geneu הושק לפני שנתיים ויש לו שורה הולכת וגדלה של תמיכה מעיתונאי סגנון חיים וסלבריטאים. היא גם ערכה ניסוי של 12 שבועות באימפריאל של 86 גברים ונשים בגילאים שונים, שלא פורסם. "מצאנו ש-81% ראו במשך 12 שבועות שיפור במראה הפנים שלהם ו-71% ראו למעשה ירידה במראה הקמטים והקמטוטים", אומר סטאו.
לדבריו, מה שמושך את הלקוחות יותר מכל הוא הדיאלוג המדעי של החברה. הלקוחות מקבלים את התוצאות והמרשמים הגנטיים שלהם על ידי צוות בעל תארים בביולוגיה מולקולרית או בגנטיקה. "אני חושב שזה נותן לנו די הרבה אמינות כי הדיון הוא מדעי בניגוד למכירות מבוססות", אומר סטאו.
היועץ ששלח לי את התוצאות שלי, למשל, עובד כעת גם לקראת דוקטורט בביופיזיקה של תאים וביופיזיקה מולקולרית בקינגס קולג' בלונדון. ניסיתי את שירות הדואר של החברה שהושק לאחרונה. ספוגית הונחה לביתי, ניגבה סביב הפה שלי במשך קצת יותר מדקה ואז הוחזרה למעבדות החברה יחד עם שאלון אורח חיים מלא. כמה ימים לאחר מכן הופיע בתיבת הדואר הנכנס שלי תיאור של התוצאות הגנטיות שלי, והצעת סרומים לרכישה כדי לטפל בצורה הטובה ביותר בעור שלי.
ראשית, הדו"ח קבע שהאנזים הקולגניז שלי 'פועל בקצב מהיר יותר [מהממוצע], כלומר אני נוטה לפירוק פורה של קולגן'. לעומת זאת, אנזים ההגנה נוגד החמצון שלי – זה שאתה רוצה שיהיה פעיל מאוד – לא, מה שכנראה משאיר את העור שלי נוטה להתקפת רדיקלים חופשיים. איך העור מזדקן לא נקבע מראש לחלוטין על ידי הגנים שאיתם אנו נולדים, כך שלפחות היו חדשות טובות שאורח החיים שלי נחשב בריא. המסר הכללי הוא כמובן שהסרומים שלהם יכולים לעזור להציל אותי מהגורל הגנטי שלי.

Photo by Emma Bauso from Pexels


Facebook
Twitter
LinkedIn

השאירו תגובה

תוכן עניינים

חיפוש
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

אודות האתר

אינדקס אתרים ישראלי הכולל אלפי קישורים לאתרים נבחרים בנושאים שונים.

כל הפרסומים המופיעים באתר אינדקס אתרים הינם בגדר המלצה בלבד ואין בהם כדי לחייב את מנהלי האתר.

פוסטים חדשים

עקוב אחרינו

הירשם לניוזלטר שלנו

אינדקס עסקים ישראלי

דילוג לתוכן