מדריך ל-backlinks: מה הם, למה הם חשובים וכיצד להשתמש בהם

וורדפרס

מדריך ל-backlinks: מה הם, למה הם חשובים וכיצד להשתמש בהם

לוודא שאתר הוורדפרס שלך מדורג טוב במנועי החיפוש היא קריטית עבור כל אסטרטגיית שיווק מקוונת. גורמים רבים של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) משפיעים על מיקום הפוסטים והדפים שלך בתוצאות החיפוש. קישורים נכנסים יכולים להיות אחד המבלבלים ביותר אך גם אחד החשובים ביותר.
כאשר משתמשים בהם היטב, הם יכולים להעניק סמכות לאתר שלך ולהציע דירוג גבוה יותר בדפי תוצאות מנועי חיפוש (SERP). עם זאת, אתה עלול לפגוע קשות במוניטין ובנראות של האתר שלך אם אין לך אסטרטגיית קישורים נכנסים מוצקה.
פוסט זה יסביר קישורים נכנסים ומדוע הם חשובים לקידום אתרים. לאחר מכן, נציע הדרכה כיצד להשתמש בהם כראוי. בואו נתחיל!

היכרות עם קישורים נכנסים
קישורים נכנסים מתייחסים לכל קישור שמפנה אל האתר שלך. הם ידועים גם בתור קישורים 'נכנסים' או קישורים 'נכנסים'. בדרך כלל, אנו מתייחסים לקישורים מחוץ לדומיין שלך או ל'חיצוניים' כאשר דנים בקישורים נכנסים. עם זאת, הם יכולים להיות גם 'פנימיים' – קישורים מדף אחד באתר שלך לאחר.
תאר לעצמך שיש לך לקוח שמנהל בלוג אופנה. אם מגזין אופנה פופולרי מקשר לאחד המאמרים שלו על הטרנדים האחרונים, זו דוגמה לקישור נכנס טיפוסי. מצד שני, אם יש להם עמוד על "אופנת קיץ" בבלוג שלהם ומקשרים אותו לדף אחר בבלוג על "Beachwear Essentials", זה גם סוג של קישור נכנס.
קישורים חיצוניים משמשים בדרך כלל כדי להפנות משתמשים לאתר מהימן המציע מידע נוסף או סמכות בנושא הפוסט או הדף. זה כמו הפניות במאמר אקדמי; הם מנחים את הקוראים למקורות מידע נוספים או סמכות בנושא. אם אתה כותב מאמר על היתרונות של יוגה, למשל, תוכל לכלול קישור חוזר חיצוני למחקר מדעי שפורסם על ידי אוניברסיטה מכובדת שמספק עדויות אמפיריות ליתרונות הבריאות הגופניים והנפשיים של היוגה. זה לא רק משפר את האמינות של המאמר שלך אלא גם מוסיף ערך עבור הקוראים שלך.
המטרה העיקרית של קישורים נכנסים היא לשפר את חוויות המשתמשים. עם זאת, קישורים נכנסים מאתרים אמינים ורלוונטיים גם אומרים לגוגל שהתוכן שלך הוא בעל ערך, אמין ושווה דירוג. הם גם ממלאים תפקיד באופן שבו מנועי החיפוש מגלים את דפי האינטרנט שלך.
פלטפורמות אלו משיגות זאת באמצעות קישורי dofollow. כל הקישורים הנכנסים הם קישורי dofollow כברירת מחדל ומציינים בפני סורקי מנועי החיפוש שעליהם לעקוב אחריהם.

לדוגמה, אם אתה מפעיל בלוג ומקבל פוסטים אורחים מחברים אחרים, ייתכן שתשתמש בקישורי nofollow עבור קישורים יוצאים מסוימים בתוך פוסטים אורחים אלה. תרגול זה עוזר לך לשלוט בזרימת דירוג הדף (מדד לסמכות האתר) ומבטיח שאינך תומך בטעות בתוכן שאינו תואם את ערכי האתר שלך.
עם זאת, בעלי אתרים יכולים גם לציין קישורים כ-nofollow, למנוע מבוטים של מנועי חיפוש לסרוק אותם ולהפוך אותם ללא רלוונטיים מבחינת הוספת ערך SEO. עם זאת, זה נעשה בדרך כלל מסיבה טובה. אתה יכול להשתמש בקישור nofollow אם אתה מצביע על מקור מפוקפק או לא אמין. לדוגמה, אתה מנהל בלוג טכנולוגי ומוצא פוסט בפורום הקשור לטכנולוגיה עם מידע רלוונטי למאמר האחרון שלך. עם זאת, הוא ידוע גם כמארח תוכן ספאמי או לא אמין. בתרחיש זה, תוכל להשתמש בקישור nofollow בעת הפניה לפוסט בפורום כדי לאותת שאינך ערב לאמינות הפורום. זה יכול לעזור למנוע מהאתר שלך לאבד אמון ואמינות הן אצל המשתמשים והן אצל מנועי החיפוש.

כיצד קישורים נכנסים משפיעים על SEO
לפי מחקר שנערך לאחרונה, קישורים נכנסים הם הגורם החשוב ביותר בכל הקשור לקידום אתרים. קבלת קישור נכנס לאתר שלך זה כמו קבלת אישור. ככל שאתרים מהימנים יותר המקשרים לדף שלך, כך יותר מנועי החיפוש מפרשים אותו כמקור אמין שכדאי לדרג אותו.

ישנם שלושה גורמים עיקריים שגוגל בוחנת בקביעת איכות קישורים נכנסים:
סמכות: האם האתר המפנה אמין ובקיא בנושא?
קישורים נכנסים מאתרים סמכותיים נושאים משקל רב יותר. הם כמו המלצות ממומחים בתחום שלך ויכולים לשפר את המוניטין שלך. נניח שאתה מנהל בלוג בריאות וכושר, ומוסד רפואי ידוע, כמו Mayo Clinic או Harvard Health, מקשר למאמר שלך על תזונה. גוגל תראה קישור זה כבעל סמכות גבוהה מכיוון שמוסדות אלה הם מקורות מהימנים למידע רפואי.

רלוונטיות: האם התוכן שמקושר אליו רלוונטי לנושא הנדון?
ההקשר שבו מופיע קישור נכנס חשוב. קישורים נכנסים רלוונטיים מראים למנועי החיפוש שהתוכן שלך הוא חלק משיחה גדולה ומשמעותית יותר. בפועל, קישורים נכנסים מאתרים הקשורים לענף או לנישה שלך נושאים משקל רב יותר.

אם האתר שלך מתמקד בביקורות טכנולוגיות, קישור נכנס מ-Wired לאחד ממאמרי סקירת המוצרים שלך הוא מאוד רלוונטי. עם זאת, קישור נכנס מבלוג בישול לאותו מאמר סקירה טכנית עשוי להיות לא הגיוני בהקשר, וייתכן ש-Google לא תחשב בו כבעל ערך.

אמינות: האם הקישור או האתר נראים דואר זבל?
קישורים נכנסים ממקורות מפוקפקים עלולים לפגוע במוניטין של האתר שלך. הימנע ממקורות ספאמי או לא אמינים בכל מחיר. תאר לעצמך תרחיש שבו אתר הימורים מקשר לבלוג הוורדפרס שלך על הפיתוח והשירותים שלך. סוג זה של קישורים נכנסים יכול לעורר חששות מכיוון שהוא צריך להתאים לאמינות התוכן שלך ולמיקוד הנושא. Google עשויה לראות בזה ניסיון לתמרן את דירוגי החיפוש ועלולה להעניש את האתר שלך.

גם המיקום ומספר הקישורים בתוך התוכן חשובים. בדרך כלל, אתה רוצה שהקישורים שלך יהיו גבוה יותר בדף. עדיף גם להיות אחד מכמה קישורים נכנסים באיכות גבוהה מאשר אחד מתוך תריסר קישורים באיכות נמוכה יותר.
בדיוק כפי שקישורים נכנסים באיכות גבוהה יכולים לשפר את הדירוג שלך , קישורים נכנסים באיכות נמוכה יכולים לפגוע בהם. זו הסיבה שהסכמות קישורים, ספאם של קישורים ותשלום עבור קישורים נכנסים מומלצים מאוד. פרסום קישורים לאתר שלך בהערות של תוכן של אנשים אחרים יכול להיחשב כספאם, ובעקבות כך לגרום למנועי החיפוש להעניש אותך.
זה חכם להימנע מקישורים לדפים בעלי סמכות נמוכה של דומיין וציוני ספאם גבוהים, כמו גם לאתרים שאינם רלוונטיים לנישה שלך. אתה גם לא רוצה לקבל קישורים נכנסים ממקורות אלה. בקרוב נדון כיצד להיפטר מהם.

כיצד להשתמש ב-backlinks כדי להביא תנועה לאתר שלך (3 אסטרטגיות)
יצירה ותחזוקה של פרופיל קישור חזק חשוב לשיפור דירוג ה-SERP של הפוסטים שלך. להלן שלוש דרכים לעשות זאת.

  1. צור תוכן ייחודי ובעל ערך
    כדי לעזור להגדיל את הסיכויים לאתרים אמינים ואמינים לקשר אליך בחזרה, תרצה לייצר תוכן ששווה לשתף. עם זאת, לקבוע מה נחשב 'ראוי לקישור' יכולה להיות מסובכת.
    במילים פשוטות, תוכן בעל ערך מספק לקורא משהו שהוא צריך, בין אם זה מידע, מוצר או משהו אחר לגמרי. לעתים קרובות, יוצרי תוכן ניגשים למכשול זה על ידי חשיבה על הבעיות או השאלות שיש לקוראים שלהם ועובדים לאחור כדי לספק פתרונות.
    תאר לעצמך שאתה מנהל בלוג גינון. במקום לחדש עצות גינון נפוצות, תוכל ליצור מדריך מעמיק בנושא "הדברה אורגנית לגינות ביתיות", למשל. יצירה ייחודית ורב ערך זו מטפלת בבעיה נפוצה עבור הקוראים שלך, מה שהופך אותה לסבירות גבוהה יותר למשוך קישורים נכנסים. לחלופין, אם אתה יודע שהקוראים שלך נאבקים לעתים קרובות בזיהוי מחלות צמחים, תוכל ליצור סדרת מאמרים עם תמונות ותיאורים מפורטים, המציעים פתרונות פשוטים לכל מחלה.
    התוכן שלך צריך להתבלט גם ממקורות אחרים. אם אתה מכסה נושא פופולרי, נסה לתת לו סיבוב ייחודי. טכניקה אחת היא לשלב אלמנטים מושכים מבחינה ויזואלית, כגון אינפוגרפיקה או סרטונים:
    בעזרת אותה דוגמה, בבלוג הגינון שלך, תוכל ליצור אינפוגרפיקה המציגה את מחזור החיים של מזיקים נפוצים בגינה וכיצד למנוע כל שלב. עזר חזותי זה מוסיף ערך ומעודד אחרים לשתף אותו.
    כאשר אתה משתמש בקישורים לאתרים אחרים בתוכן שלך, קישור רק למקורות מהימנים הרלוונטיים לנושא שאתה כותב עליו. הכללת קישורים חיצוניים איכותיים לא רק מגבירה את אמינות האתר שלך אלא גם מגדילה את הסיכויים שלך לקבל קישורים נכנסים בתמורה.
    אם אתה כותב מאמר על החשיבות של תחזוקה שוטפת לרכב, כלול קישור לאתר מכובד של תעשיית הרכב המספק מדריכי תחזוקה מעמיקים. קישור חיצוני זה מוסיף סמכות לתוכן שלך.
    אתה יכול גם לשלב קישורים פנימיים לפוסטים אחרים שכתבת. עם זאת, אינך רוצה להגזים ולהפציץ את הקוראים שלך בקישורים. בין אם הם לדפים אחרים באתר שלך או למקורות חיצוניים, מספר רב של קישורים מגדיל את הסיכוי שקוראים יעזבו את הדף שבו הם נמצאים.
    לכן, במקרה של מאמר תחזוקה לרכב, אתה יכול להוסיף קישור פנימי לפוסט רלוונטי אחר שכתבת, כגון "המדריך האולטימטיבי לסוגי שמן מנוע". קישור פנימי זה מפנה את הקוראים למידע מפורט יותר על שמני מנוע, ומשפר את הבנתם בנושא.
    בדרך זו, אתה נותן למבקרים שלך את המידע הרלוונטי והשימושי ביותר ובמקביל גם לעלות על הצד הטוב של מנוע החיפוש.
  2. צור קשר עם רשויות ושותפים בתעשייה
    השתתפות בדיונים בתוך הנישה שלך יכולה לעזור למקם את האתר שלך כמקור רלוונטי ואמין. אסטרטגיה אחת היא להשתתף בדיונים במדורי תגובות, בפורומים ובפוסטים של אחרים ברשתות החברתיות. עליך להודיע ​​על הנוכחות והעניין שלך כדי למשוך תשומת לב בתוך הנישה שלך. לדוגמה, אם בלוג וורדפרס פופולרי מכסה לעתים קרובות נושאים הקשורים לתחום המומחיות שלך, השאר הערות מתחשבות על המאמרים שלו. שתף את התובנות שלך, שאל שאלות וצור קשר עם קוראים אחרים. עם הזמן, הנוכחות שלך תזוהה, ותבנה מוניטין של תורם מושכל. רק תדאג לא להגזים, אחרת תראה דוחף וספאמי.
    שיטה נוספת היא באמצעות בלוגים לאורחים. תרומה של פוסט באתר אחר מאפשרת לך לרכוש קישור נכנס איכותי ממקור שזיהית כרלוונטי ואמין בנישה שלך. חפש אתרי אינטרנט או בלוגים טכנולוגיים עם קהל קוראים חזק וקבל תרומות של אורחים כדי לפנות אליהם עם הצעת פוסט אורח מעוצבת היטב. אם תתקבל, תתרום מאמר המציג את המומחיות שלך ותקבל קישור נכנס לאתר שלך בפוסט האורח.
    אתה יכול גם להשתמש בכלי כמו מנתח התוכן של BuzzSumo כדי לחקור אתרים שפרסמו תוכן בנושאים דומים לשלך:
    אם הם כתבו בעבר על נושאים שאתה מכסה כעת, אתרים אחרים אלה עשויים להיות מעוניינים לשתף את התוכן שלך עם הקוראים שלהם. אתה יכול לחפש נושא ולאחר מכן לייצא את רשימת התוצאות כדי לצמצם אתרים שאליהם ניתן לשלוח הודעות דוא"ל.
    זכרו שחשוב להתמקד באיכות על פני כמות. ייתכן שתוכל להשיג המון קישורים נכנסים ממגוון אתרים בדרך זו. עם זאת, הם מועילים רק אם הם מגיעים ממקורות מוכרים ורלוונטיים.
  3. עקוב אחר קישורים נכנסים ועקוב אחריהם

    ישנם מספר כלים שבהם אתה יכול להשתמש כדי להציג את הקישורים הנכנסים הנוכחיים שלך. SEMRush , Moz ו- Google Search Console הן כמה אפשרויות פופולריות עם תכונת מעקב זו. כלים אלה יכולים לעזור לך לזהות קישורים נכנסים לאתר שלך ממקורות באיכות נמוכה.
    אם אתה מגלה קישורים כאלה, הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות הוא לפנות לאתר המפנה ולבקש להסיר את הקישור. עם זאת, אם זה לא אפשרי, אתה תמיד יכול 'להכחיש' את הקישור . זה מעניק סטטוס nofollow לקישור כך שזה לא יפגע ב-SEO שלך.
    נניח שאתה מנהל אתר מסחר אלקטרוני המוכר ציוד ספורט ומגלה דרך SEMrush שבלוג באיכות נמוכה ללא רלוונטיות לספורט או למוצרים שלך מקשר לאתר שלך. זה יכול להיות דגל אדום, אז אתה עשוי להחליט לנקוט בפעולה כדי להסיר או לדחות את הקישור הזה כדי להגן על בריאות האתר שלך.
    אתה גם רוצה להיות מודע לקישורים שנמצאים באתר שלך. שולחי דואר זבל עשויים להשאיר הערות באתר שלך כדי ליצור קישורים נכנסים לתוכן שלהם. כפי שציינו, קישורי ספאם אלו יכולים לפגוע ב-SEO שלך.
    כדי להימנע מכך, אתה יכול לסנן הערות ספאם בלוח המחוונים של וורדפרס שלך. תחת הגדרות , לחץ על דיון :
    תהיה לך אפשרות להשבית את ההערות לחלוטין או ליישם פקדים כגון דרישה למשתמשים להירשם לפני שיגיבו. למרות שמסננים אלה מועילים למניעת דואר זבל, הם לא תמיד יעילים לחלוטין.
    כדי להשלים את ההגדרות המקוריות של וורדפרס, כדאי לשקול את התכונה 'ניהול הערות' שלנו . כלי זה מקל להציג את כל ההערות שלך במקום אחד ולבחור אילו לאשר.
    זה גם חכם לעקוב אחר קישורים שבורים אל האתר שלך וממנו, מכיוון שהם מביאים לחוויית משתמש גרועה ויכולים לרכז את דירוג האתר שלך. שימוש בכלי לזיהוי קישורים שבורים מאפשר לך לפתור אותם במהירות האפשרית. באמצעות אותה דוגמה לעיל, נניח שאתה מוצא קישור נכנס ממדריך מקוון מפוקפק לחנות ציוד הספורט שלך. אתה יכול לפנות למנהל האתר של הספרייה ולבקש ממנו להסיר את הקישור. זה יכול לעזור להגן על האתר שלך מכל השפעה שלילית אפשרית.
    תכונת ה-Link Monitor שלנו בודקת אוטומטית קישורים לא מגיבים או שבורים באתר שלך. לאחר מכן תוכל לפתור את הבעיה בזמן על ידי הסרת הקישור, הוספת תג nofollow או החלפתו:
    על ידי מעקב עקבי אחר הקישורים באתר שלך, תוכל למנוע ספאם וקישורים שבורים לפגוע ב-SEO שלך.

מקור: איוונה צ'רקוביץ'


Facebook
Twitter
LinkedIn

השאירו תגובה

תוכן עניינים

חיפוש
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

אודות האתר

אינדקס אתרים ישראלי הכולל אלפי קישורים לאתרים נבחרים בנושאים שונים.

כל הפרסומים המופיעים באתר אינדקס אתרים הינם בגדר המלצה בלבד ואין בהם כדי לחייב את מנהלי האתר.

פוסטים חדשים

עקוב אחרינו

הירשם לניוזלטר שלנו

אינדקס עסקים ישראלי

דילוג לתוכן