מה זה אומר לגבות משהו?

מה זה אומר לגבות משהו?

מה זה אומר לגבות משהו?
גיבוי הוא הפעולה של יצירת עותק או עותקים של קובץ. קבצים אלה מאוחסנים במקום אחר מאשר המקום שבו נמצאים המסמכים המקוריים. ייתכן שתצטרך לגבות רק כמה קבצים, או שזה עשוי להיות מאמץ הרבה יותר גדול. הדרישות עשויות להשתנות מאוד, תלוי אם אתה אדם פרטי או עסק.

הרעיון הוא שאם הקובץ המקורי פגום, נשבר, נגנב או סובל מכל בעיה אחרת, אז הגיבויים שורדים את הבעיה.

בעידן של התקפות כופר , חיוני לגבות נתונים ומערכות חיוניות. מחברי תוכנות כופר תוקפים כל מיני ענפים עסקיים במשך שנים וכל דבר, מתשתית ועד מערכות רפואיות, יכול להיות מטרות. ישנם סיפורים רבים על רשויות אכיפת חוק ובתי חולים שננעלו מחוץ לקבצים ומערכות קריטיות למשימה, מה שמוביל לעיכובים שעלולים לסכן חיים ולכישלונות בפעילות מתוכננת .

מה המשמעות של גיבוי מכשיר?
גיבוי של מכשיר יכול להיות מספר דברים ובהתאם למכשיר, ייתכן שיהיה עליך להיות מאוד ספציפי כאשר אתה ממפה את התהליך הזה. לפעמים זה יכול להיות רק גיבוי של הגדרות ופונקציות ניידות מסוימות, או אפשרויות והגדרות נתונים למחשב.

זה יכול גם להיות פשוט העתקת הכל מציוד מסוים, בניגוד לכמה קבצים או תיקיות. זה נפוץ מאוד עבור כל סוגי המכשירים הניידים והמחשבים הניידים. גיבוי כולו של מחשב שולחני הוא לעתים קרובות קצת יותר מעורב בגלל המספר העצום של קבצים. עם סמארטפונים, הדאגה העיקרית היא לרוב האוסף העצום של תצלומים יקרים שהם מכילים.

איפה אנחנו שמים את הגיבויים שלנו?
אחד מאבני הנגף החשובות ביותר לגיבוי הוא להבין היכן למקם את הקבצים המועתקים. ניתן לעשות זאת באופן מקומי, בכונן קשיח חיצוני או בשרת מקומי ברשת שלך. ניתן לשמור את הקבצים גם בענן . זה יכול לגרום לכמה כאבי ראש בהתאם ל:

נוהלי האבטחה של מערכת האחסון בענן שבה אתה משתמש ו
האם אתה מצפין את הקבצים והתיקיות לפני שאתה מעלה אותם.
אם הקבצים קשורים לעבודה, עליך להשתמש בפתרון האחסון/גיבוי המאושר על ידי העסק. הצבת קבצים בשירות שנבחר באקראי לפי בחירתך עלולה להיות בעלת השלכות הרות אסון אם קבצים רגישים נפרצים או דולפים.

האם אנשים מגבים את הגיבויים שלהם?
הם כן! זה לא נדיר שיש כשל במחשב עם קבצים חשובים, ולגלות שיש בעיה גם בגיבוי. זו הסיבה שיש לך גיבויים של גיבויים . חשוב גם שיהיו גיבויים הגיוניים.

אם ארגון פשוט מעתיק מאות אלפי קבצים לתיקיה גדולה וחושב "העבודה בוצעה"? זו הולכת להיות בעיה. אם הם יסבלו ממתקפת כופר כעבור 6 חודשים, זה כנראה לא יגמר טוב: הקבצים יהיו מיושנים של שישה חודשים ואתם תפסידו שישה חודשי עבודה, או שתמצאו את עצמכם משלמים כופר מופקע. ייתכן שקובצי מערכת לפעילות עסקית הוחלפו בטכנולוגיה חדשה והקבצים הישנים אינם רלוונטיים יותר.

אם הקבצים עדיין רלוונטיים אבל לא מאורגנים בצורה שמבהירה מה לעשות איתם, גם זה רע, וחזרת להתחלה. גיבית את הכל בצורה הגיונית וקבועה אבל השארת את התקן האחסון ליד המערכות הראשיות שכולן מכוסות במי שיטפון? גם זה לא יעזור הרבה.

אסטרטגיית הגיבוי 3-2-1
נקודת ההתחלה הטובה ביותר עבור רוב העסקים היא אסטרטגיית הגיבוי 3-2-1, שבה אתה שומר:

שלושה עותקים של הנתונים שלך, בסך הכל.
שני עותקים של הנתונים שלך באתר, אבל במכשירים שונים.
עותק מרוחק אחד, למקרה שהשטח שלך ייפגע.
העותקים המקומיים של הנתונים שלך מעניקים לך גישה קלה ומיידית, מיותרת לנתונים שלך כאשר אתה צריך אותם. העותק המרוחק, שיהיה קשה יותר לגשת אליו, הוא פוליסת הביטוח שלך נגד שריפות, שיטפונות ואסונות אחרים. כדי לשמש כמפלה אם אתה מותקף באמצעות תוכנת כופר, העותק מחוץ לאתר של הנתונים שלך אמור להיות בלתי נגיש לתוקף ברשת שלך עם זכויות מנהל.

משאבי גיבוי נוספים
אולי תרצה לרשום ביומן שלך עכשיו ליום הגיבוי העולמי שמתקיים בכל חודש מרץ. זוהי תזכורת מצוינת להפעיל את תוכניות הגיבוי הללו, וגם לבצע ניקוי קפיצי קבצים כללי יותר בזמן שאתה נמצא בזה. לא משנה מה האסטרטגיה שלך, הדבר החשוב ביותר הוא להתחיל לגבות עכשיו. לא בשבוע הבא, בהחלט לא בחודש הבא וכמעט בטוח לא "כשאגיע לזה".

יש הרבה אנשים שם בחוץ שלצערי יבינו את הערך של גיבויים רק כשיהיה מאוחר מדי לעשות משהו בנידון.

Photo by Sergei Starostin from Pexels

Facebook
Twitter
LinkedIn

השאירו תגובה

תוכן עניינים

חיפוש
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

אודות האתר

אינדקס אתרים ישראלי הכולל אלפי קישורים לאתרים נבחרים בנושאים שונים.

כל הפרסומים המופיעים באתר אינדקס אתרים הינם בגדר המלצה בלבד ואין בהם כדי לחייב את מנהלי האתר.

פוסטים חדשים

עקוב אחרינו

הירשם לניוזלטר שלנו

אינדקס עסקים ישראלי

דילוג לתוכן