בני אדם השתמשו בחומרים שונים כדי לשנות את המראה שלהם או להדגיש את תכונותיהם במשך 10,000 שנים לפחות, ואולי הרבה יותר.
נשים במצרים העתיקה השתמשו בקוהל, חומר המכיל אבקת גלנה (עופרת גופרתית-PbS) כדי להכהות את עפעפיהן, ומספרים שקליאופטרה התרחצה בחלב כדי להלבין ולרכך את עורה.
בשנת 3000 לפני הספירה, גברים ונשים בסין החלו להכתים את ציפורניהם בצבעים בהתאם למעמדם החברתי, בעוד שנשים יווניות השתמשו בפחמת עופרת רעילה (PbCO 3 ) כדי להשיג גוון בהיר.
חרסיות נטחנו למשחות לשימוש קוסמטי בחברות אפריקאיות מסורתיות והילידים האוסטרלים עדיין משתמשים במגוון רחב של סלעים כתושים ומינרלים כדי ליצור צבע גוף עבור טקסים וחניכות.
כיום, קוסמטיקה היא עסק גדול.
על פי סקר הוצאות משק הבית לשנת 2011, שנערך כל חמש שנים על ידי הלשכה לסטטיסטיקה האוסטרלית, האוסטרלים מוציאים כ-4.5 מיליארד דולר על מוצרי טואלטיקה ומוצרי קוסמטיקה מדי שנה.
פרסום קוסמטי, שהופנה בעבר בעיקר לנשים, פונה כעת לקהל רחב מתמיד.
Photo by Dominika Roseclay from Pexels