טבעות אירוסין אובליות הן אופנתיות – למה?

טבעות אירוסין אובליות הן אופנתיות

טבעות אירוסין אובליות הן אופנתיות – למה?
כשטראוויס בארקר הציע נישואים לקורטני קרדשיאן, הוא עשה זאת עם נוצץ אליפסה מוארך משוער של 12 קראט של התכשיטנית לוריין שוורץ.
כוכב המציאות הוא רק האחרון לטלטל את חתך סלבריטי: טבעות אירוסין סגלגלות חסד האצבעות המפורסמות של אריאנה גרנדה, היילי ביבר, סרינה וויליאמס, ואת בלייק לייבלי. (רק כדי להזכיר כמה.)
למעשה, טבעות אירוסין אובליות חוות עלייה מסיבית בעניין, מכולם.
על פי גוגל טרנדס, "טבעות אירוסין סגלגלות" הייתה הטבעת הנפוצה ביותר שנגזרה בחמש (כן, חמש!) השנים האחרונות.
ובעוד שמכון Gem Institute of America מעריך ש-70% מהיהלומים הנמכרים היום הם בחיתוך עגול – אתר המסחר האלקטרוני המהולל Ring Concierge מצא לאחרונה ש-30% מהלקוחות שלהם ביקשו יהלומים בחיתוך אובלי .

גרסאות של הצורה המוארכת קיימות במשך מאות שנים. טבעות חותם, למשל, נעשות בדרך כלל בצורת אליפסה מכיוון שיש לה מספיק שטח פנים כדי לחצוב בסמל המשפחה.
בשנות ה-1700, הם התחילו לצוץ באנגליה של התקופה הגיאורגית, אומרת ג'ואן בונינג, נשיאת חברת הבכורה של כסף עתיק, פורצלן ותכשיטים ג'יימס רובינסון.
150 שנה מאוחר יותר, המלכה ויקטוריה רכשה את היהלום Koh-i-noor מהודו. היא חיתכה את האבן העצומה של 186 קראט לצורה סגלגלה מבריקה של 105 קראט. בשנת 1937 הוכנס היהלום לכתר הכתרה עבור המלכה אליזבת, המלכה האם. כעת הוא יושב במצודת לונדון.

הייתה לה גם תקופת פריחה בשנות החמישים. בשנת 1957, לייזר קפלן, סוחר יהלומים יליד רוסיה בניו יורק, יצר צורת אבן חן אובלית שניתן לייצור המוני. זה היה ניגוד רענן לטבעות האמנות הדקור הזוויתיות והישרות הפופולריות בשנות ה-20 וה-30 – ומשווקות ככאלה. ("Scheer's מספרת לך את כל מה שאתה צריך לדעת על NEW OVAL CUT DIAMOND!" קראה מודעה משנת 1958 בעיתון רוצ'סטר, ניו יורק. Scheer, יצרנית תכשיטים לשעבר ברובע היהלומים של ניו יורק, המשיכה והסבירה: "זהו הוכרז כאסיר תודה ואלגנטי יותר מחיתוך האזמרגד.")

קפלן המפורסם היה ספק של טיפאני ושות' קרטייה ושל ואן קליף וארפלס. עד מהרה, הצורה ישבה במארזים של חנויות תכשיטים ברחבי אמריקה. (תכשיטנים רבים הציגו את יכולתו להיראות בגודל גדול יותר מיהלום בחיתוך עגול. "יהלומים סגלגלים נראים גדולים יותר, אבל עולים פחות!" קראה מודעה משנת 1958 ב-Orlando Sentinel.) עם מותו, יוחסו לקפלן את מקורותיו המודרניים: "עם חנויות כאלה, זה היה בלתי נמנע שהיהלום בחיתוך הסגלגל שפיתח יהפוך לפופולרי", כתב הניו יורק טיימס בהספד שלו.

בשנת 1981, טבעת האירוסין הסגלגלה נחתה על היד המתוקשרת ביותר בדור: זו של הנסיכה דיאנה. Garrard Jewellers בלונדון קבעו ספיר סרי לנקי סגלגל במשקל 12 קראט בזהב לבן והקיפו אותו בהילה של יהלומים. בונינג זוכרת שראיתי טבעות מקבץ וסגלגל מרקיע שחקים במהלך שנות השמונים והתשעים: "אני לא יכולה להגיד לך כמה אנשים נכנסו לחפש משהו כמו מה שהיה לנסיכה דיאנה", היא אומרת.

בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000, העניין בטבעת האובלית ירד מהשיא של ימי דיאנה. עם זאת, הטבעת האייקונית חזרה שוב לאור הזרקורים העולמי כאשר הנסיך וויליאם הציע נישואין לקייט מידלטון איתה בשנת 2010. בונינג מספרת שראתה זינוק דומה: "כולנו אנגלופילים, במידה מסוימת", היא משערת. הוסף את האירוסין של בלייק לייבלי עם ריאן ריינולדס זמן קצר לאחר מכן, בתוספת שלל סלבריטאים אחרים ברשימת ה-A המתנדנדים באותה צורה. . . ובכן, פלא שהעולם מצא את עצמו מוקסם (ורכש בהתאם)?

בונינג גם מצביעה על אותו גורם שפרסמו אותם תכשיטנים ב-1958: אליפסה היא צורה מחמיאה מאוד. "כשאתה חותך אבן בצורת אליפסה, אתה מקבל יותר כיסוי. אז האבן נראית גדולה יותר." גם המכון הגמולוגי של אמריקה מסכים וכותב: "מכיוון שליהלום הסגלגל יש שטח פנים גדול יותר מאשר ליהלום עגול במשקל שווה קראט, הוא יכול להיראות גדול יותר לעין. הצורה הסגלגלה יכולה לגרום לאצבע להיראות ארוכה יותר. ומכיוון שלצורה אין זוויות או פינות חדות, יהלום סגלגל פחות נוטה לשיתוב בהשוואה לצורות מפוארות אחרות". נשמע כמו הזיווג המושלם: פונקציונלי (במובנה הכי הזוהר) ו אופנתי.


Photo by W W from Pexels

Facebook
Twitter
LinkedIn

השאירו תגובה

תוכן עניינים

חיפוש
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

אודות האתר

אינדקס אתרים ישראלי הכולל אלפי קישורים לאתרים נבחרים בנושאים שונים.

כל הפרסומים המופיעים באתר אינדקס אתרים הינם בגדר המלצה בלבד ואין בהם כדי לחייב את מנהלי האתר.

פוסטים חדשים

עקוב אחרינו

הירשם לניוזלטר שלנו

אינדקס עסקים ישראלי

דילוג לתוכן