נשים לא זוכות לשירות טוב על ידי תעשיית השעונים

נשים לא זוכות לשירות טוב על ידי תעשיית השעונים

קראתי הרבה לאחרונה על איך נשים לא זוכות לשירות טוב על ידי תעשיית השעונים.
חלק ממני מסכים עם זה, וחלק אחר בי מאוד לא מסכים.
מצד אחד, אם שעוני הנשים שהושקו בשנים האחרונות – או אפילו רק בשבוע שעבר ב-Wates and Wonders – הם אינדיקציה כלשהי, אז אני אומר שאנחנו זוכים לשירות טוב.
למעשה, ב-30 השנים שבהן אני מסקר שעונים, מעולם לא ראיתי מבחר טוב יותר של דגמי נשים.
הם מעולם לא היו מעניינים יותר מנקודת מבט טכנית או עיצובית.
יש הרבה מה לחמוד והמון מה לכתוב.

זה לא תמיד היה כך. עוד בשנות ה-90 המוקדמות, כשהתעשייה עדיין הייתה בעיצומה של עידן הקוורץ, היו רטינות על כך ששעוני נשים הם לא יותר מאשר גרסאות קטנות יותר של שעוני גברים.
זה הפך לפזמון גנאי נפוץ. כפי שגשג תעשייה אחת, "אם יש דבר אחד שאנחנו יודעים בוודאות על נשים, זה שהן לא רק גרסאות קטנות יותר של גברים".
זו קשקוש חמוד, אבל זו שוויון שווא, וכשאני שומע את זה עכשיו, זה נראה מיושן. באותה תקופה (שנות ה-90 וראשית הימים), שעוני נשים שנתפסו כגרסאות קטנות יותר של שעוני גברים היו לא מושכים בעיקר בגלל ששעוני הגברים שהם העתיקו לא היו מדהימים מלכתחילה.
שעונים מכניים עדיין לא עשו קאמבק. השוק נשלט על ידי העיצובים החולפים ומספר הגלויות של שעוני אופנה קוורץ, ואומנות משובחת לא הייתה גורם.
השוק היה כולו עיצוב חד פעמי והפצה המונית, וזו הסיבה שתערוכות הסחר עדיין היו רלוונטיות.
שעונים קלאסיים היו שם בחוץ, אבל הם לא היו שום דבר מיוחד. לא היה שום דבר מרגש בשעון קוורץ דו-גווני מפלדה ומצופה זהב, ולכן שום דבר מיוחד במקבילו לנשים הקטן יותר.

בהתחלה, מותגי שעונים הגיבו יתר על המידה לתלונה של "הגרסה הקטנה יותר" על ידי יצירת שעוני נשים שהיו נשיים בצורה קיצונית, החל בצבעים נשיים בטוחים כמו ורוד פודרה (ומכאן הביטוי "כווץ את זה ורוד את זה".)
אם רצית משהו פחות ורוד, היית צריך ללכת עם שעון גברים (האהוב עלי אז היה כרונוגרף קוורץ ירוק לגברים מתוצרת מותג שכבר לא קיים; כשחושבים על זה, אם הוא לא היה נגנב, הייתי עונד אותו שוב היום , שכן ירוק הוא צבע החוגה החדש והחם).
היו קודי עיצוב נשיים אחרים: סברובסקי הפכה לספקית מרכזית לתעשיית השעונים עם הגבישים הצלולים והצבעוניים שלה.
קסמים השתלשלו ממארזים, פרפרים ופרחים עיטרו את החוגות. צורות לב השתוללו. רצועות היו הכל (זוכרים את רצועת הפצצה לכרונוגרפים?!),

הטירוף נמשך עד ששוק השעונים לגברים החל להשתנות עם התעוררותן של התנועות המכניות.
מחירי היוקרה חיזקו את הרווחים, מחלקות המו"פ קיבלו דחיפה, וזה הוביל לטכנולוגיה חדשה ולהתעוררות מחדש של הנדסה וגימור באיכות גבוהה יותר.
המשפט, "ראינו יותר התפתחויות בייצור שעונים ב-20 השנים האחרונות מאשר ב-100 הקודמות" הוא עכשיו פזמון מוכר, וזה תיאור מדויק למה שקרה. הכל השתפר. ועכשיו, סוף סוף יש משהו ששווה להעתיק – או אפילו לכווץ ולהוריד.
גרסה קטנה יותר של שעון גברים היא כבר לא כשל דמיון, היא וריאציה על דבר טוב באמת. זהו שעון נהדר בגודל שונה, שיכול בהחלט להתאים למידות שורש כף היד של גברים רבים, כמו גם נשים.


Photo by Fernando Arcos from Pexels

Facebook
Twitter
LinkedIn

השאירו תגובה

תוכן עניינים

חיפוש
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

אודות האתר

אינדקס אתרים ישראלי הכולל אלפי קישורים לאתרים נבחרים בנושאים שונים.

כל הפרסומים המופיעים באתר אינדקס אתרים הינם בגדר המלצה בלבד ואין בהם כדי לחייב את מנהלי האתר.

פוסטים חדשים

עקוב אחרינו

הירשם לניוזלטר שלנו

אינדקס עסקים ישראלי

דילוג לתוכן